«Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і людських душ», - зазначав Б. Патон.

Формування комунікативної компетентності – це науково організована й результативна співпраця всіх учнів та учителя. Вона сприяє вільному володінню державною мовою, опануванню мовної системи та вмілому використанню її у різних видах та сферах мовленнєвої діяльності, формуванню мовленнєвих умінь та культури, залученню до цінностей мистецтва слова. Комунікативна компетентність дає можливість учням орієнтуватися в потоці інформації, самостійно здобувати знання, особистісно зростати.

Мета формування комунікативної мовленнєвої компетенції полягає в засвоєнні понять і навчанні не окремих розумових операцій у випадковому, стихійному порядку, а системі розумових дій для вирішення нестереотипних завдань.

На сучасному уроці формування комунікативних компетентностей учнів основна увага зосереджується на мовленнєвій діяльності школярів, що виявляється в усній та писемній формах. Основна мета такого уроку – цілеспрямовано збагачувати лексико-граматичний склад мовлення учнів, учити їх сприймати й розуміти чуже мовлення, будувати власні висловлення відповідно до літературних норм і комунікативних завдань з метою передачі певних повідомлень, обміну думками.

Розвиток різних видів комунікативної діяльності має відбуватися у зв’язку з активним формуванням системи мовленнєвих прийомів. Ефективність навчальної технології великою мірою залежить від методів, які входять до її складу, та формами, у яких вони виражаються. Серед них домінують методи проблемно-пошукового, аналітичного й творчого характеру. Вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій дає змогу розвивати і формувати на уроках суспільно-гуманітарного циклу національно-комунікативну, конкурентоспроможну особистість, здатну керувати своєю діяльністю.

Отже, комунікативна компетентність є виробленою, розвиненою здатністю людини налагоджувати й підтримувати необхідні контакти в суспільному спілкуванні; сукупністю знань, умінь і навичок використання вербальних і невербальних засобів для адекватного сприйняття й відображення дійсності в різних комунікативних ситуаціях; системою набутого досвіду комунікативного спілкування. Комунікативно компетентна особистість має не тільки володіти досягненнями культури власного народу, а й розуміти людей інших національностей, релігій, культур, мов, політичних уподобань, соціального становища та з повагою ставитися до них.

Кiлькiсть переглядiв: 327

Коментарi

  • Наумович Лариса Олексіївна

    2018-02-19 09:32:31

    Компетентністний підхід покликаний подолати прірву між освітою та потребами життя. Школа має допомогти учням адаптуватись у сучасному суспільстві, оволодіти технологіями життєдіяльності, створити умови для формування здатностей самооцінки, самопізнання та самоконтролю, розкрити потенціал самореалізації. Головна мета такого навчання – формування високого рівня соціальної зрілості, компетентнісного ставлення особистості до життя. На мою думку, завданням сучасного вчителя є пошук таких форм навчання,...

  • Коваленко Ірина Олександрівна

    2018-02-13 06:59:50

    Безпосередньо,як вчитель історії зосереджую свою увагу на забезпеченні вихованні особистості,яка усвідомлює свою належність до українського народу,сучасної європейської цивілізації,сприяє розвитку і збагаченню українських культурно- історичних традицій,вихованню культури міжетнічних і міжособистісних відносин,формуванню навичок самостійного наукового пізнання,самоосвіти і самореалізації особистості.На уроках історії формую предметні компетенції:хронологічну,просторову,інформаційну,мовленнєву,логічну...

  • Зарудня Світлана Василівна

    2018-02-08 20:15:38

    Формування ключових компетентностей учнів на уроках історії відбувається за активного використання сучасних освітніх технологій: проблемного навчання, критичного мислення, проектних методів навчання, ІКТ. Вони універсальні у застосуванні на уроках з будь-якого навчального предмету; створюють умови для моделювання власного світогляду; формують вміння концентруватися на проблемі, збирати й осмислювати інформацію, вести діалог; розвивають готовність до рефлексії, саморегуляції та самоорганізації учня...

  • Німчинова Валентина Григорівна

    2018-02-08 12:02:01

    У формуванні ключових компетентностей використовую компоненти: а) уміння: - реагувати мовними засобами на соціальні та культурні явища; - аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію; в) ставлення: - поцінування української мови як державної; - сприйняття людської гідності як найвищої цінності; в) навчальні ресурси: - діалог, дискусія, проект; - інтерактивні технології....

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.