Формування комунікативних навичок є актуальною проблемою, вирішення якої важливо як для кожної конкретної людини, так і для суспільства в цілому. Суспільство не можна уявити поза спілкування. Саме у сфері комунікації людина здійснює і свої професійні, і особисті плани. Тут вона отримує підтвердження свого існування, підтримку і співчуття, допомогу в реалізації життєвих планів і потреб. Тому комунікативні вміння і навички - це ключ до успішної діяльності суб'єкта, до успішного життя в цілому.
Cаме тому результатом освіти сьогодні повинні бути не просто знання, вміння та навички, а щось більше. Це виховання і розвиток вільної, освіченої, творчої, гармонійно досконалої особистості, здатної жити в сучасному світі, готової до саморозвитку, як у своїх власних інтересах, так і в інтересах суспільства
Шкільний вік надзвичайно сприятливий для оволодіння комунікативними навичками в силу своєї чуйності до мовних явищ, інтересу до осмислення мовного досвіду, спілкування. Займаючись підвищенням комунікативної компетентності дітей, вчитель формує у них комунікативні навички, під якими звичайно розуміютьнавички впевненої поведінки:
• відкритість, чесність, прямота висловлень;
• вміння слухати іншу людину;
• здатність до пошуку компромісу;
• вміння наполягати на своєму;
• навик побудови початкової фази, контакту, враховуючи, що у людини є три потреби: бути зрозумілим, шановним і прийнятим;
• вміння говорити про свої інтереси;
Колективна творча діяльність – важливий фактор розвитку комунікативних компетентностей учнів.
Творчість – це процес створення нового і цінного, а формування творчої особистості найкраще відбувається у процесі творчої діяльності учнів. Творча діяльність емоційна, приваблива для учнів; впливає на всі сторони життя особистості; допомагає задовольнити потреби у діяльності, самопізнанні; спонукає до пошуку.
У процесі формування комунікативних навичок учнів, для виховання гармонійно досконалої, всебічно розвиненої особистості, у будь якій шкільній діяльності учні мають придбати такі комунікативно значущі якості як :
- товариськість, терпимість, доброзичливість;
- принциповість, вимогливість; самостійність;
- захопленість, активність;
- тактовність, самовладання;
- соціально-психологічна спостережливість;
- рефлексія, досягнення комунікативних цілей.
Для того, щоб учні могли навчитися комунікувати в рамках шкільного уроку, їх потрібно вчити це робити саме на шкільному уроці. Учитель, який поставив перед собою завдання розвитку комунікативних умінь учнів, повинен добре уявляти собі, які форми і методи формування і розвитку будуть більш ефективними на уроці.
Кiлькiсть переглядiв: 342

Коментарi

  • Нікітчук Надія Василівна

    2018-02-19 10:22:06

    Трудове навчання в школі сприяє формуванню в учнів компетентностей, а саме: - технічного і технологічного кругозору; - культури праці та побуту; - самостійного та критичного мислення; - розвитку особистісних якостей, потрібних людині як суб’єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства, виховання відповідальності за результати власної діяльності. В процесі трудового навчання створюю умови й для морального виховання. Створюючи корисні речі, беручи участь в продуктивній праці, учні відчувають себе учасниками виробництва...

  • Левченко Наталія Адольфівна

    2018-02-09 10:15:08

    Сьогодні особливого значення набуває здатність людини функціонувати в глобалізованому, інформаційно насиченому суспільстві, учитися впродовж усього життя. Завдання освіти - формування компетентнісно розвиненої учнівської особистості з критичним мисленням, здатної до самоосвіти, самооцінювання та орієнтації в сучасному інформаційно-комунікативному середовищі. Завдання вчителя фізичного виховання - забезпечити виконання основних вимог до сучасного уроку: - Забезпечення диференційованого підходу учнів...

  • Бараненко Олена Дмитрівна

    2018-02-08 13:30:50

    Застосування інноваційних технологій на уроках предметів художньо-естетичного циклу – необхідність, пов’язана зі специфікою предметів. Надзвичайно інформаційно насичений навчальний матеріал та невелика кількість годин, відведена на їх вивчення, вимагає від учителів особливих підходів до організації навчального процесу, використання сучасних методик, які допомагають вирішити цю проблему. Водночас завдяки особливостям предметів художньо-естетичного циклу (естетичні, творчі, розвивальні аспекти) існує...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.